Bang & Olufsens produkter optimeres til Microsoft Teams og Zoom
Antallet af danskere, der har en hybrid arbejdsplads – det vil sige både hjemmefra og på virksomhedens kontor – er stigende. Det er en tendens, som den danske producent af lydprodukter Bang & Olufsen nu vil tappe ind på.
Se også: Dansk teknologi: Her er de største danske techvirksomheder
Højtalere og Bluetooth-produkter certificeres til Teams og Zoom
Helt konkret vil Bang & Olufsen gå mere målrettet efter at sælge mere til virksomheders hybridmedarbejdere – noget der skal realiseres ved at få certificeret en række af selskabets høretelefoner og Bluetooth-produkter til Microsoft Teams og Zoom i de kommende måneder, oplyser Bang & Olufsen i en pressemeddelelse.
“Der er en stigende efterspørgsel efter multifunktionelle high-end lydprodukter, der kan bruges både til arbejde og i fritiden – uden at gå på kompromis med hverken kvalitet eller design. Bang & Olufsen har en unik position i forhold til at møde den efterspørgsel. Vi er kendt for at skabe langtidsholdbare produkter i et tidløst design, der også har en fantastisk lyd,” siger John Howard, der er ansvarlig for Bang & Olufsens Enterprise-forretning, og tilføjer:
“Certificeringerne til Microsoft Teams og Zoom er til med til at gøre lydoplevelsen og funktionaliteten endnu bedre, og vi forventer, at vores Enterprise-forretning vokser i de kommende år.”
Giver hybridmedarbejderen bedre brugeroplevelse
Ved at få certificeret Bang & Olufsens produkter sker to ting. Først og fremmest vil produktoplevelsen hos kunderne blive forbedret, og det vil dermed accelerere Bang & Olufsens indtog på business til business-markedet.
Med en certificering til Microsoft Teams vil Bang & Olufsens produkter være et endnu bedre arbejdsredskab, når der skal afholdes videomøder fra hjemmekontoret. En certificering til Microsoft Teams betyder ofte, at lyd- og videokvalitet forbedres, og at brugeren nemt kan tilslutte et videomøde med blot et tryk på højtaleren/headsettet. Enheden har ligeledes en dedikeret Microsoft Teams-LED-indikator. Produkterne er også optimeret til at være særligt nemme at opsætte.
På samme måde har en Zoom-certificering også til formål at sikre en god brugeroplevelse med Zoom, hvor kamera og højtaler i hardware testes med Zoom for at sikre, at de lever op til strenge krav til både lyd- og videokvalitet. Lignende certificeringer findes også for Google Meet og Tencent Meeting.
Læs også: Hjemmekontoret er kommet for at blive: Her er fordele og ulemper
Business-to-business er et strategisk fokusområde
Bang & Olufsen har længe været til stede på business-to-business-markedet, men det seneste års tid er det blevet et fokusområde for virksomheden, som blandt andet arbejder sammen med it-virksomheden Cisco. Bang & Olufsen har også indgået et samarbejde med HP, som skabte produktserien til konference- og mødelokaler, HP Presence, hvor fokus var på at løfte lydoplevelsen på den hybride arbejdsplads. Bang & Olufsen selv lancerede også et professionelt headset målrettet hybridmedarbejderen.
“Vi ser vores enterprise-forretning som et strategisk vigtigt område, og vi oplever stigende interesse fra virksomheder i hele verden, der vil tilbyde Bang & Olufsen højtalere, headsets og høretelefoner til deres medarbejdere. Vi vil fortsætte med at udvide vores produktportefølje til virksomheder med nye produkter og partnerskaber og dermed vækste denne del af vores forretning yderligere,” siger John Howard.
Se også: Nyheder om dansk teknologi